Goed voorbereid op reis

De tassen zijn gepakt, de auto volgeladen en op naar Zuid Frankrijk. Tijdens de lange reis moet er natuurlijk wel gegeten worden. En onderweg vind je niet altijd het meest gezonde eten. Het is dus zaak om voorbereid te zijn!

Deze tips helpen je om voorbereid op weg te gaan:

1. Fruit! Supermakkelijk om mee te nemen en heel erg gezond en lekker. Appels, peren, mandarijnen, bananen, druiven, kersen, pruimen en ga zo maar even door. Altijd goed en een prima maaltijd.

2. Gedroogd fruit, zoals vijgen of abrikozen en ook verse dadels. In een zakje of bakje altijd in je tas of dashboardkastje of bureaula om van te snacken.

3. Gezonde mueslirepen. Zelfgemaakt maar ook gewoon te koop. Let als je ze koopt even op toegevoegde suikers. Heb altijd een mueslireep in je tas of auto voor noodgevallen. Reuze handig.

4. Ga voor groenten: een bakje/ zakje wortelen, snoeptomaatjes, stuk komkommer of zoete puntpaprika.

5. Smoothie to go: maak ’s morgens wat extra klaar en neem de rest mee in een afsluitbare beker of in een flesje.

6. Koop leuke lunchtrommeltjes om van tevoren wat bakjes klaar te maken. Dat kan een restje van de vorige avond zijn, wat rauwkost, een wrap gevuld met wat kipfilet, roomkaas en rucola of een havermoutmuffin. Je zult zien dat bijna alles mee kan onderweg. 😉

7. Water. Ja, daar is ‘ie weer! Koop een goed waterflesje dat je steeds weer kunt vullen. Soms heb je dorst maar denk je dat je honger hebt. Heel verwarrend…

Goeie reis!


Geef een reactie